كلينيك ليزر موهاي زائد , ليزر مو , ليزر موهاي زائد
كلينيك ليزر موهاي زائد , ليزر مو , ليزر موهاي زائد , قيمت ليزر موهاي زائد , هزينه تعرفه ليزر موهاي كل بدن

كاربردهاي موتور ديزل

بزرگترين و پر كاربردترين از موتور ديزل در صنعت خودرو سازي است . از ديگر كاربردهاي اين نوع موتورها ي توان به ماشين آلات ساختمان سازي , راه سازي و معادن نيز اشاره كرد. قدرت بالا و مصرف سوخت پايين و هزينه كم از شاخصه هاي مهم در استفاده از موتورهاي ديزلي براي كارهاي سنگين است .

بي شك كاميون هاي بزرگي كه در سراسر شهر و جاده ها مي بينيد همه از موتور ديزلي استفاده كرده اند و سوختي كه مصرف مي كنند گازوئيل است . همچنين اتوبوسهاي شهري , ميني بوسها , انواع قطارهاي باري , ديزل ژنراتورهاي برق , موتور جوش هاي بزرگ صنعتي و معادن , خودروهاي زرهي و نظامي ماشين هاي درياي , ماشين آلات كشاورزي , در زمينه ماشين آلات كشاورزي مي توان گفت محبوبتر از ساير موتورها مي باشند چرا كه قدرت بالاتري دارند و دوام بيشتر مانند انواع كومباين , تراكتور , و…

امروزه موتورهاي تك ديزل وارد صنعت خودروهاي سواري نيز شده است و با كاركردي متفاوت از ماشين آلات سنگين شايد گفت خيلي از ماشين هاي لوكس و تراز اول دنيا سوخت خود را تبديل به ديزلي كرده اند و از موتورهاي ديزلي پر قدرت استفاده مي كنند.

تاريخچه موتور ديزل

در اين بخش مي خواهيم تا براي شما همراهان گرامي درباره موتور ديزل و تاريخچه آن اطلاعاتي را در اختيارتان قرار دهيم ابتدا در اين قسمت براي اشنايي بيشتر و ياد اوري تعريف مختصري را از موتور ديزل براي شما عزيزان بيان مي كنيم.

همان طور كه مي دانيم در وسايل نقليه بزرگ مثل كاميون ‌ها ، قطار ها ، كشتي ‌ها و زير دريايي ‌ها موتور هاي ديزلي قلب تپنده اين وسايل نقليه بزرگ هستند. و از آن جايي كه اين موتور هاي ديزلي شباهت بسيار زيادي را به موتور هاي بنزيني دارند، اما يك تفاوت وجود دارد و آن هم اين كه موتور هاي ديزلي نيروي بيشتري را توليد مي‌كنند،و هم اين كه مصرف كمتري دارند. تفاوت اين موتور ها در نوع كارشان است و با اين كه موتور هاي بنزيني و موتور هاي ديزلي ، هر دو درون‌سوز هستند ولي قدري با يكديگر متفاوت تر كار مي ‌كنند. سوخت و هوا در موتور بنزيني ، به درون يك سيلندر هاي كوچك فلزي تزريق مي‌شوند. و انفجار از يك پيستون كه اين مخلوط را فشرده و آماده مي‌ كند، استارت مي خورد و سپس يك جرقه الكتريكي كوچك كه توسط شمع ايجاد مي ‌شود، باعث آتش گرفتن سوخت مي‌ شود.

نيرويي كه با انفجار مخلوط بنزين و هوا، توليد مي‌شود باعث مي شود تا كه پيستون در داخل سيلندر به پايين كشيده شود و سپس از طريق ميل ‌لنگ و گير بكس به چرخ ‌ها انتقال يابد.

رودولف ديزل

يكي از مخترع هاي به نام الماني كه مهندس مكانيك و براي اختراع موتور ديزل شهرت بسياري پيدا كرد رودولف ديزل است كه او مخترع موتور ديزل از نوع احتراق داخلي است. او براي اين اختراع راه هاي بسياري را پيمود و او در واقع با تحقيق بر روي بخار كارش را شروع كرد. او با انجام پژوهش‌ هايش در رابطه با بهره‌وري سوخت، كه اين تحقيقات او را به سمت ساختن موتور بخاري سوق داد و موفق شد تا موتوري را كه با بخار آمونياك كار مي‌كرد اختراع كند.

تاريخچه ديزل

در سال ۱۸۵۸ رودولف ديزل در پاريس متولد شد. از آن جايي كه پدر و مادرش از مهاجران باواريا بودند كه اين آلماني تبار ها در فرانسه زندگي مي كردند. رودولف ديزل تحصيلات خودش را در دانشگاه پلي تكنيك مونيخ آغاز نمود. او به عنوان مهندس يخچال بعد از فارغ التحصيلي شروع به كار كرد. طراحي موتور يكي از محبوب ترين كار هايي بود كه او با تمام عشق دوست داشت تا آن را انجام دهد. از اين رو هم رودولف ديزل طرح هاي بسياري را درباره موتور هاي حرارتي داشت كه موتور هوا با انرژي خورشيدي از جمله اختراعات اين مخترع آلماني بود.

در مقاله اي به توصيف يك موتور با احتراق درون سيلندر ( موتور احتراق داخلي ) پرداخت كه اين مقاله را در سال ۱۸۹۳ منتشر كرد و همچنين او در سال ۱۸۹۴ ، توانست كه اختراع جديد خودش را كه موتور ديزلي نام گذاري كرده بود را به ثبت برساند. هدف اين مخترع از ساخت اين موتور ديزل در ابتدا براي صنعت گران مستقل و يا صنعت گراني كه به رقابت با صنعت بزرگ مي پرداختند بود.

اين مخترع بر اثر انفجار موتور ديزلي خودش كشته شد. با اين حال، او با اين اختراع موتور ديزل ثابت كرد كه مي تواند سوخت را بدون نياز به يك جرقه مشتعل نمايد. اولين موتور ديزل موفق او در سال ۱۸۹۷ عمل كرد. در واقع موتور هاي ديزلي مدرن، نسخه بهبود يافته ي مفهوم اصلي رودولف ديزل است.كه از آن ها اغلب در زيردريايي ها، كشتي ها، لوكوموتيو، و كاميون هاي بزرگ و مولد برق ( ديزل ژنراتور ) استفاده مي شوند.

اختراعات رودولف ديزل در سه نقطه اشتراك دارند :

  • تمامي آنها مربوط به گرما و واگذاري از طريق پروسه هاي فيزيكي و يا قوانين طبيعي هستند.
  • طراحي مكانيكي قابل ملاحظه اي در تمامي آن ها وجود دارند.
  • تمامي آنها در ابتدا به مفهوم مخترع از انگيزه نياز هاي جامعه شناختي بودند.

مدل نخست رودولف ديزل، يك سيلندر ۱۰ پا آهن با فلايويل در پايه آن ، در تاريخ ۱۰ اوت سال ۱۸۹۳ براي اولين بار شروع به كار كرد . رودولف ديزل دو سال را صرف ساخت اين موتور ديزل نمود و در سال ۱۸۹۶ يك مدل ديگر با بازده نظري ۷۵ درصد ارائه نمود، كه در مقايسه با ده درصد راندمان موتور بخار بود. در سال ۱۸۹۸ ، رودولف ديزل يك ميليونر بود.

موتور ديزلي او به قدرت خطوط لوله، برق و آب ، اتومبيل ها و كاميون ها، و هنر و صنعت دريايي مورد استفاده قرار گرفت، و بلافاصله در معادن ، حوزه هاي نفتي، كارخانه ها ، حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفت.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۱۵:۰۴ ] [ بهزاد مقتدر ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 86
دیروز : 87
افراد آنلاین : 1
همه : 23810
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب